سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همواره در پی دانش باشید که طلب آن واجب است . و . . . در سفر، همره و درغربت، همدم است . [امام علی علیه السلام]

علم شیمی

پوست لبهای ما به وسیله ی یک لایه ی بسیار نازک کورنیل پوشیده می شود که عاری از چربی است و در نتیجه به آسانی خشک می شود. در شرایط عادی میزان رطوبت لبها از طریق آب دهان حفظ می شود. به عنوان یک وسیله ی زیبایی روژ لب می تواند در شرایط آب و هوایی که می تواند لبها را خشک کند مفید باشد. روژ لب یک محلول یا سوسپانسیونی از عوامل رنگی در مخلوطی از هیدروکربنهای با وزن مولکولی زیاد یا مشتقات آنها (با هر دو)می باشد. محصول باید آنقدر نرم باشد که وقتی روی لبها فشار داده می شود پوست را تحریک نکند. و نباید به آسانی از لبها جدا شود و مواد رنگی آن نیز نباید توسط آب دهان حل شوند. برای اینکه روژ لب بوی مطبوعی داشته باشد به آن ترکیبات معطر اضافه می شود. رنگ روژ لب معمولا یک رنگ یا یک lakeاز رنگهای گروهeosinمی باشد. lakeنمونه ی جامدی است که یک ماده ی رنگی الی روی یک ماده ی معدنی  (حاوی  3+Feیا  2+Ni یا 3+Co ) جذب شده یا با آن ترکیب شده است. یون فلز شدت رنگ را افزایش می دهد یا رنگ ماده ی رنگی را تغییر می دهد.

دو رنگ مناسب که به صورت مخلوط و همراه با lakeآنها مصرف می شوند عبارتند از : دی برومو فلوئورسین (زرد _ قرمز ) و تترابروموفلوئورسئین (ارغوانی). در ساخت روژ لب ابتدا رنگ را در روغن بادام حل می کنند و سپس مومها ( موم نوعی درخت نخل و موم زنبور عسل) لانولین (امولسیون کننده ) و عطر را اضافه می کنند و مخلوط را ضمن به هم زدن ذوب می کنند تا مخلوط همگنی به دست بیاید. سپس توده ی مذاب را در فرمهای مناسب قالب می زنند و در جعبه ی مخصوص جای می دهند و برای اینکه سطح صافی پیدا کند آنرا برای مدت کوتاهی از روی یک شعله یگاز عبور می دهند و سپس بسته بندی می کنند.

 

 




فهیمه بیگدلی ::: جمعه 86/11/26::: ساعت 1:11 صبح

سرب عنصری فلزی با عدد اتمی 82 در گروهAIVو دوره ی ششم جدول تناوبی قرار دارد ? رنگ آن خاکستری کم رنگ سنگین ، نرم با جرم اتمی2/ 207، چگالی35 /11نقطه ی ذوب 4/ 327 و نقطه ی جوش 1755 سانتی گراد است. در اسید نیتریک رقیق حل می شود اما در آب نامحلول است و در صورتیکه آب شامل اسید ضعیف باشد به آرامی در آن حل می شود. سرب در برابر خوردگی مقاوم ، نسبتا نفوذ ناپذیر در مقابل اشعه ی ایکس ? دارای هدایت الکتریکی ضعیف و غیر قابل اشتعال است.سرب آلوده کننده ی اتمسفر است که از طریق ذوب فلزات و یا از راه اگزوز اتومبیل وارد هوا می شود. سرب به بنزین به منظور روان کردن کار سوپاپ ها و بهسوزی بنزین به کار می رود ، که این راه بیشترین سرب را در هوا پخش می کند. سطوح بالای سرب ممکن است بهره ی هوشی را پایین بیاورد? چندین هزار کودک در مناطق شهری و صنعتی ممکن است دچار آسیب فکری ملایمی باشند که به علت قرار گرفتن در معرض غبار سرب ناشی از عملیات معدن کاری ، ذوب سنگ معدن و غیره می باشد. از سرب در باتریها ? در بنزین به صورت تترااتیل سرب ، به عنوان محافظ در برابر تابش اشعه ی ایکس ? پوشش کابل و سیم در تجهیزات واکنشهای شیمیایی( به صورت لوله ، مخزن و ...) آلیاژهای جوشکاری و لحیم کاری ، تضعیف کننده ی ارتعاشات در ساختمان های سنگین و ... استفاده می شود.

  

 




فهیمه بیگدلی ::: دوشنبه 86/11/22::: ساعت 12:11 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 13


کل بازدید :357456
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<