سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا برادری که مادرت او را نزاده است . [امام علی علیه السلام]

علم شیمی

 در اثر خشک شدن انگور مقداری از سلولز و آب آن تحت تاثیر دیاستازها  که روی پوست موجود است به قند تبدیل شده و آنرا سرچشمه ی نیرو می سازد. انگور در اثر خشک شدن و کشمش شدن هیچ یک از خواص خود را از دست نمی دهد و بر عکس قندش زیادتر می شود و خاصیت نرم کننده ی سینه را پیدا می کند. پیامبر اکرم (ص) می فرماید : به کشمش اهمیت بدهید زیرا ان صفرا را به مرحله ی بروز می رساند و آنرا نابود می کند بلغم را از بین می برد اعصاب را تقویت می کند خستگی را زایل می کند انسان را خوش اخلاق می کند و غم و اندوه را از او دور می کند.

و اما درباره ی انگور انگور حرارت بدن را تامین می کند و از این حیث هر کیلو انگور معادل دو کیلو گوشت می باشد البته با بیشتر شدن حرارت بدن اعصاب تقویت می شود و سستی و خستگی بدن نابود می شود و نیز بلغم که نشانه اش همان سستی و تنبلی است از بین خواهد رفت انگور دافع سموم بدن است و از این حیث هر کیلوی آن معادل یک لیتر شیر است و به علت داشتن آهن و منگنز برای خون مفید بوده داروی کم خونی است و یبوست را ریشه کن می کند معالج زیادی کلسترول خون است. انگور دو نوع خاصیت دارد هم می تواند افراد چاق را لاغر و لاغرها چاق کند به این ترتیب که چاقها صبح انگور ترش و لاغرها انگور خیلی شیرین میل کنند.

آب انگور از نظر خواص و ترکیب به شیر مادر بسیار شبیه است . انگور حاوی ویتامینهای ث و ب و آ میباشد. گوشت انگور مرکب از این مواد است آب 72.92 شیرینی قابل تخمیر 23.51 ٬ کرم تارتر 52 0.0 ٬ اسید تارتریک آزاد 0.029 ٬ اسید مالیک0.029 ٬ مواد ازته 0.038 مواد اندازه گرفته نشده 1.80 ٬ مواد معدنی 0.015

شیرینیهای انگور به اشکال گلوکز ٬ لولز ٬ مانیت و دوسیت می باشد.

پیامبر اکرم فرمود بهترین غذای شما نان و کاملترین میوه انگور است. 




فهیمه بیگدلی ::: سه شنبه 86/6/27::: ساعت 11:15 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 10


بازدید دیروز: 15


کل بازدید :357614
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<